دانلود پروپوزال پایان نامه مقاله سمینار نقد پایان نامه کارشناسی ارشد

پروپوزال و پایان نامه دانشجویی نقد پایان نامه کارشناسی ارشد

نقاشی
نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده یک چسب بر روی یک سطح نگهدارنده مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است.  در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.  یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است.
این مقاله بیشتر درباره نقاشی وری سطوح به دلایل و اهداف هنری است . نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد.
تاریخ نقاشی
قدیمی ترین نقاشی ها در دنیا که متعلق به حدود 32000 هزار سال قبل می باشد، در گروته شاوه فرانسه قرار دارد. این نقاشی ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ دانه سیاه حکاکی و رنگ شده اند، تصاویری از اسب ها ، کرگدن ها، شیرها، بوفالوها و ماموت ها را نشان می دهند. اینها نمونه هایی از نقاشی در غار هستند که در تمام دنیا وجود دارند.
امروزه ،بسیاری از آثار شناخته شده و مشهور هنری مانند مونالیزا نقاشی هستند. در حال حاضر اختلاف نظرهای جزئی در مورد کاملا هنری بودن آثاری که به روشهای غیر سنتی و با روش های غیر از شیوه های کلاسیک خلق می شوند وجود دارد.از لحاظ مفهومی هنرمندانی که از صدا ، نور ، آتش بازی ، چاپگرجوهرافشان ، پیکسل های صفحه مانیتور و حتی پاستل یا مواد دیگر استفاده می کنند، یا رنگهای آمیخته با زرده تخم مرغ را بکار می برند، یکسان هستند. در نتیجه به اغلب کارهای هنری ، نقاشی گفته می شود.
  • فهرست مطالب :
  • بخش اول: 11
  • هنرهای دستی 11
  • نقاشی 12
  • تاریخ نقاشی 13
  • درباره رنگ 15
  • تکنیکهای نقاشی 16
  • حلال های رنگ 17
  • سبک های معروف نقاشی 18
  • اصطلاحات معمول نقاشی 18
  • فصل دوم: 20
  • خط و خوشنويسي ، انواع آن و ارزشهاي بصري هر يك 21
  • كوفي بنايي (معقلي) 25
  • خط ديواني 30
  • خط تعليق 30
  • خط رقعه 31
  • خط نستعليق 31
  • ارزشهاي بصري خط كوفي 33
  • ارزشهاي بصري خط ثلث و نسخ 33
  • فصل سوم: 35
  • تذهیب 35
  • « تذهیب » 36
  • تعریف تذهیب 36
  • مکتبهای تذهیب 36
  • پیشیه تذهیب 38
  • چگونگی انجام یک اثر تذهیب 38
  • ابزارهای تذهیب 40
  • قلم مو 40
  • طلا و نقره 41
  • مهره 42
  • کاغذ 42
  • رنگ 43
  • پرگار، ترلینگ، خط کش 43
  • واژگان تذهیب 43
  • ابرک 44
  • اسلیمی (اسلامی) 44
  • بند اسلیمی 44
  • تاج 45
  • ترصیع 45
  • ترنج 45
  • جدول 46
  • ختایی 46
  • داغ 46
  • دهن اژدر 46
  • سرلوحه 47
  • سنجاق نشان 47
  • شرفه 47
  • شمسه 48
  • فرنگی 48
  • فصّالی 48
  • کتیبه 49
  • کتیبه ی سرلوحه 49
  • کمند زرین 49
  • گره 49
  • لچک ترنج 49
  • لچکی 50
  • واگیره 50
  • فصل چهارم: 50
  • مینیاتور 50
  • ـ  گفتگو با استاد حسن تقوی ( هنرمند مینیاتور نا شنوا )     مینیاتور 51
  • مینیاتور 52
  • مینیاتور و طراحی مینیاتور 52
  • روشهای مختلف طراحی مینیاتور: 55
  • سيری در مينياتور ايران 56
  • گفتگو با استاد حسن تقوی (هنرمند مینیاتور ناشنوا) 59
  • بخش دوم: 61
  • صنایع دستی 61
  • فصل اول: 62
  • فرش ایران 62
  • ـ  نقوش لچک و ترنج 62
  • فرش 63
  • فرش ايران و چگونگي طبقه بندي آن 63
  • گروه 1 – طرحهای آثار باستانی و ابنیه اسلامی 64
  • گروه 2 – طرحهای شاه عباسی 64
  • گروه 3- طرحهای اسلیمی 64
  • گروه 4- طرحهای اقتباسی 65
  • گروه 6 – طرحهای واگیره ای (بندی) 66
  • گروه 7 – طرحهای بته ای(بته جقه) 66
  • گروه 8 – طرحهای درختی 66
  • گروه 9 – طرحهای ترکمن 67
  • گروه 10 – طرحهای شکار گاهی 67
  • نقوش گلستان 74
  • نقوش لچک و ترنج 76
  • فصل دوم: 79
  • سفالگری 81
  • مقدمه: 81
  • چكيده: 83
  • سفال با نقش كنده به چند دسته تقسيم مي شود كه عبارتند از: 83
  • سفال كنده با نقش هندسي 83
  • سفال كنده با نقش گياهي 83
  • سفال كنده با نقش حيوان 83
  • سفال كنده نوشته دار 83
  • سفال كنده با نقش انسان 83
  • نقوش سفال در ادوار اسلامي از چند منظر مورد بررسي قرار مي گيرد: 84
  • فن و هنر سفالگري: 84
  • ظروف نخودي رنگ 86
  • از مهمترين تكنيك هاي تزيين ظروف در نيشابور: 87
  • سفال با پوشش گلي: 88
  • سفالينه با نقوش رنگارنگ: 88
  • سفالينه با تزيين زرين فام: 89
  • سفاليه با نقش كنده: 89
  • سفالينه با لعاب يكرنگ: 89
  • كلياتي درباره سفال اسلامي 90
  • سفال گبري : 91
  • سفال سلجوقي : 93
  • سفال مينائي ايران: 93
  • سفال دوره عثماني: 94
  • سفال دوره صفويه ايران : 95
  • هنر سفالگري و بررسي نقوش آن در ادوار اسلامي: 95
  • بررسي نقوش انساني با توجه به جهان بيني عرفاني : 96
  • بررسي نقوش انساني مرتبط با مراسم ماه محرم : 96
  • بررسي نقوش انساني و ارتباط آن با ادبيات: 96
  • بررسي نقوش انساني و ارتباط آن با مفاهيم نجومي : 96
  • شكل1 : كاسه سفالين با لعاب شفاف و نوشته ي كوفي نيشابور قرن چهارم 98
  • جام با گلابه ي سفالگري : 100
  • كوزه : 102
  • فصل سوم: 105
  • تذهيب : 106
  • تشعير: 107
  • ابزار ومواد اوليه : 107
  • قلم مو : 108
  • رنگها: 108
  • رنگ گذاري: 109
  • رنگهاي جسمي: 109
  • رنگهاي روحي : 109
  • بست : 109
  • مراحل كار 110
  • كارگاه نگارگري سازمان ميراث فرهنگي كشور : 111
  • فصل چهارم: 112
  • معرق 113
  • الف – معرق زمينه رنگ 113
  • ب – معرق زمينه پازلي : 113
  • مواد اوليه : 114
  • مراحل اجراي يك طرح معرق : 114
  • مختصري از كارگاه منبت و معرق 116
  • فصل پنجم: 117
  • تاریخچهٔ خاتم‌کاری 118
  • آثار ونمونه‌های تاریخی دراین هنر : 118
  • خاتم‌کاری در ادبیات 120
  • آشنایی با هنر خاتم‌سازی 120
  • تعریف خاتم 120
  • قدیمی‌ترین آثار هنری خاتم‌کاری شده باقی مانده : 121
  • مواد اولیه در ساخت خاتم 122
  • وسایل وابزار کار در هنر خاتم‌سازی 122
  • مراحل تولید خاتم 123
  • خصوصیات یک خاتم و محصول مرغوب وهنری 124
  • فصل ششم: 126
  • قلم زنی 127
  • وسايل و ابزار قلم زني : 128
  • روش كار : 129
  • شيوه عكسي : 130
  • شيوه زمينه پر: 130
  • شيوه منبت: 130
  • شيوه برجسته : 130
  • شيوه مشبك: 131
  • كارگاه قلم زني سازمان ميراث فرهنگي كشور : 131
  • رشته نقاشی 133
  • مقدمه 133
  • درسهای رشته 134
  • رشته هنرهای تجسمی 136
  • نحوه آموختن هنرهای تجسمی مانند زبان یادگرفتن است. 137
  • رشته صنایع دستی 144
  • سطوح رشته 144
  • صنعت و بازارکار 149
  • دانشکده هنر نيشابور 150
  • تاريخچه 150
  • فضاهاي آموزشي دانشكده 150
  • دوره‌هاي آزاد 151
  • نتيجه گيري: 154
  • منابع : 155

150 صفحه

9900ایمیل اشتباه وارد نکنید ایمیل صحیح بدون www می باشد

ديدگاهي بدهيد !